Tänään on ollut tosi kiireinen päivä.
Me autettiin emäntää pipareiden teossa, niin emännältä kun jäi se homma täksi päiväksi.. Siinä olikin hommaa kun piti vahtia, ettei pojat hypi taikinan päälle tai niiden piparikissojen, saatika sitten uuniin työnnä nenäänsä. Mutta onneksi ne usko mua ja nukkuivat kun mä autoin emäntää.
 Sit mä pääsin joulukuusen hakuun emännän ja vaarin kanssa. Siellä metsässä oli kivaa ja emäntä vaan katseli puita, mutta kyllä se muisti mutkin hyvin ja vaari kehui, että seuraan kuin koira konsanaan. Sit ne valitti yhen kuuseen, karsi sitä ja kaatoi. Sit emäntä raahas sen tallin eteiseen sulamaan ja huomenna se tulee sisälle! Jess!
 Sen homman jälkeen me huilattiinkin vähän aikaa, kunnes nyt emäntä päätti alkaa tekemään torttuja ja niitä paistellaan nyt sitten. Kunhan muistais jossain välis käydä nukkumaankin, että jaksaa huomenna sit koristella kuusta ja tehä muita hommia. Laatikoitakin pitäis väsätä heti aamusta..
 Mut mä käyn ainekin koisimaan tuo joulun valmistelu vaati veronsa, mutta toivottavasti joulupukilla on mulle kasa lahjoja mä oon ollu tooosi kiltti tänä vuonna. Meillä tulee se pukki käymään ihan oikeesti miettikää, se ehtii kaikilt kiireiltään meillekkin.. Mut nyt meen uneksimaan siint mettä retkestä..
LMM.jpg?t=1166820234